Gondoltam egy számot (Erlang) ============================= A jól ismert "Gondoltam egy számot" játék szimultán változatát kell megvalósítani Erlangban. Van egy játékvezető és akárhány játékos. A játékosok (Erlang-processzek) a játékvezetőhöz (Erlang-processz) fordulhatnak, hogy gondoljon egy számra, majd igen-nemmel megválaszolható kérdéseket tesznek fel neki, és a válaszok alapján megpróbálják kitalálni ezt a számot. Az győz, aki jobb algoritmussal kérdez, és ezért gyorsabban kitalálja a számot. A programok az Alice nyelven bemutatotthoz hasonló specifikációjú függvényekből álljanak. A játékvezető megteheti, hogy minden játékot kezdeményező játékosnak más számot ad fel, azaz mindenkivel külön játszik, de azt is, hogy egy darabig gyűjti a játékigényeket, majd közhírré teszi, hogy kezdődik a játék, jöhetnek a kérdések, a játék végén kihirdeti a győztest, majd újra kezdi.